Young adult, TikTok, influencerzy. Co przyciąga młodzież? – szkolenie

Plakat promujący szkolenie Young adult, TikTok, influencerzy. Co przyciąga młodzież?

Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu wraz z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu zaprasza na szkolenie, podczas którego omówione zostaną trendy czytelnicze, gatunki i zjawiska szczególnie popularne wśród młodzieży. Będziemy szukać odpowiedzi m.in. na następujące pytania: czym jest literatura young adult? Jakie gatunki i które tytuły są obecnie najchętniej czytane? Czym są „hity TikToka”, Goodreads, Wattpad czy bookstagram? Jaką rolę pełnią książkowi influencerzy?

Adresaci: nauczyciele bibliotekarze i wszystkie zainteresowane osoby

Program szkolenia:

  1. Przedstawienie czytelniczych tendencji i krótki zarys stanu czytelnictwa wśród młodzieży.

  2. Omówienie literatury young adult i new adult: definicja, tematyka, bohaterowie, język.

  3. Zaprezentowanie najpopularniejszych wydawnictw i imprintów.

  4. Wskazanie elementów, które zwracają uwagę młodszych czytelników.

  5. Przybliżenie fenomenu „hitów TikToka”, książek z Wattpada czy popularności Goodreads.

  6. Przedstawienie szczególnie popularnych tytułów, gatunków i motywów, m.in. omówienie romantasy czy mang.

  7. Wyjaśnienie kim są i czym się zajmują: bookstagramerzy, booktuberzy i booktokerzy.

  8. Przykłady działalności książkowych influencerów w mediach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem TikToka.

  9. Podpowiedź, jak biblioteki mogą twórczo wykorzystać dostępne narzędzia i wiedzę o trendach, by przyciągnąć młodzież.

  10. Przykłady dobrych praktyk.

     

Termin: 14.05. (wtorek), godz. 16.00-17.30

Miejsce: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, ul. Górecka 1 (Skalar Office Center)

Wstęp wolny, po uprzednim zapisaniu się.
Formularz zapisu

 

Prowadząca:
Aleksandra Białek-Borsuk – bibliotekarka pracująca w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu oraz współkoordynatorka wielkopolskich Dyskusyjnych Klubów Książki. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w tym m.in. spec. „kultura mediów cyfrowych”. Współpracowała z Wydawnictwem Miejskim Posnania, pracowała także jako Menadżerka w Dziale Komunikacji Marketingowej w Wydawnictwie Poznańskim. Jej dotychczasowe doświadczenie związane jest z marketingiem, promocją i rynkiem książki.