Diagnoza pedagogiczna

Wybór książek z lat 2012-2025

Aktualne problemy pedagogiczne : konteksty i wyzwania / redakcja naukowa Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. – Gdańsk : Wyższa Szkoła Bankowa ; Warszawa : CeDeWu, 2016. – 263 strony. - ISBN 978-83-7556-893-6
Sygnatura: 37.013 AKT (wypożyczalnia)

Biela, Agnieszka
Diagnoza dojrzałości szkolnej : karty pracy : roczne przygotowanie przedszkolne / Agnieszka Biela. – Wydanie 1. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2017. – 80 stron. – ISBN 978-83-02-17081-2 
Sygnatura: 37.012 BIE (wypożyczalnia)

Biela, Agnieszka
Diagnoza przedszkolna : karty pracy / Agnieszka Biela. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2014. – [1], 27, [1] strona. – ISBN 978-83-02-14369-4
Sygnatura: 310288 MZ (wypożyczalnia)

Chojak, Małgorzata
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. – Wydanie pierwsze. – Warszawa : Difin, 2021. – 181, [1] strona. – ISBN 978-83-66491-07-6 
Sygnatura: 37.012 CHO (wypożyczalnia)

Cygan, Barbara
Diagnoza małego dziecka : konteksty interdyscyplinarne / Barbara Cygan. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. – 184 strony. – (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 871). – 978-83-8084-214-4 
Sygnatura: 37.012 CYG (wypożyczalnia)

Deptuła, Maria
Diagnozowanie kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym / Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – 226 stron. – ISBN 978-83-01-19043-9
Sygnatura: 37.012 DIA (czytelnia); 37.012 DIA (wypożyczalnia)

Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. – 372 strony. – ISBN 978-83-8095-142-6
Sygnatura: 37.012 DIA  (wypożyczalnia)

Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. – Warszawa : Difin, 2017. – 160 stron. – ISBN 978-83-8085-333-1
Sygnatura: 37.012 DIA (czytelnia); 37.012 DIA (wypożyczalnia)

Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod redakcją Ewy Smak, Agnieszki Włoch, Mariusza Garbca ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015. – 438 stron. – ISBN 978-83-7395-665-0
Sygnatura: 37.012 DIA (czytelnia); 37.012 DIA (wypożyczalnia)

Diagnozowanie kompetencji dzieci w procesie edukacyjnym / pod redakcją Wandy Hajnicz i Agnieszki Koniecznej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2013. – 257,[1] strona. – ISBN 978-83-62828-80-7
Sygnatura: 37.012 DIA (wypożyczalnia)

Doświadczanie zmian w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Joanna Skibska i Justyna Wojciechowska. –  Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2015. – 319,[2] strony. – ISBN 978-83-65231-07-9
Sygnatura: 37.091.3 DOŚ (wypożyczalnia)

Franczyk, Anna
Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wydanie 9. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. – 254, [1] strona. – ISBN 83-7308-768-0 ; 978-83-7308-768-2
Sygnatura: 373.2 SKA (wypożyczalnia)

Franczyk, Anna
Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wydanie II. Kraków : Impuls, 2020. – 156 stron. – ISBN 978-83-8095-375-8 
Sygnatura: 159.922 WYB (wypożyczalnia)

Górniewicz, Ewa
Diagnozowanie trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2017. – 321 stron. – ISBN 978-83-63955-48-9
Sygnatura: 37.012 GÓR (wypożyczalnia)

Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
Nauczycielska diagnoza edukacji matematycznej dzieci : metody, interpretacje i wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Nowa Era, cop. 2013. – 195 stron. – ISBN 978-83-267-1222-7
Sygnatura: 37.012 NAU (czytelnia)

Kałużny, Anna
Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka / Anna Kałużny. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012. – 222, [2] strony. – ISBN 978-83-7696-605-2
Sygnatura: 37.091.2 KAŁ (wypożyczalnia)

Kopik, Aldona
Konteksty poznawczej gotowości szkolnej dzieci : pół wieku / Aldona Kopik. - Wydanie pierwsze. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2019. – 432 strony. –  ISBN 978-83-66010-25-3 
Sygnatura: 37.012 KOP (wypożyczalnia)

Kulesza, Marta
Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. – Warszawa : Difin, 2017. –  156 stron. – ISBN 978-83-8085-297-6
Sygnatura: 37.018 KUL (czytelnia); 37.018 KUL (wypożyczalnia)

Lewandowska-Kidoń, Teresa
Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Teresa Lewandowska-Kidoń, Barbara Kalinowska-Witek. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – 167 stron. – ISBN 978-83-7784-858-6
Sygnatura: 37.04 ROL (wypożyczalnia)

Naprawa, Renata
Arkusze monitoringu i karty pracy do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 1 / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. – 1 teka (53, [2] strony, [86] kart tablic). – ISBN 978-83-8309-103-7 
Sygnatura: 37.012 ARK (wypożyczalnia)

Naprawa, Renata
Arkusze monitoringu i karty pracy do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 2 / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. – 1 teka (52 strony, [83] karty tablic). – ISBN 978-83-8309-104-4 
Sygnatura: 37.012 ARK (wypożyczalnia)

Naprawa, Renata
Arkusze monitoringu i karty pracy do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 3 / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. - Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. – 1 teka (38, [1] strona, [73] kart tablic). – ISBN 978-83-8309-105-1 
Sygnatura: 37.012 ARK (wypożyczalnia)

Niemierko, Bolesław
Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko. –  Wydanie drugie. Warszawa : PWN, 2021. – 369, [2] strony. – ISBN 978-83-01-21732-7 
Sygnatura: 37.012 NIE (Czytelnia); 37.012 NIE (wypożyczalnia)

Nowotniak, Justyna
Ewaluacja edukacyjna : społeczne światy ewaluatorów / Justyna Nowotniak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. – 194 strony. – ISBN 978-83-8095-625-4 ; 978-83-8095-587-5 
Sygnatura: 37.091.3 NOW (wypożyczalnia)

Paszkiewicz, Aneta
Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2017. – 185 stron. – ISBN 978-83-8085-223-5
Sygnatura: 376-058.53 PAS (wypożyczalnia)

Paszkiewicz, Aneta
Warunki skutecznej pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2015. – 232 strony. – ISBN 978-83-7930-606-0
Sygnatura: 37.06 PAS (wypożyczalnia)

Poleszak, Wiesław
Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne / Wiesław Polaszek, Robert Porzak, Grzegorz Kata, Aldona Kopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. – 230, [1] strona. – ISBN 978-83-64915-17-8
Sygnatura: 159.9.072 DIA (czytelnia); 159.9.072 DIA  (wypożyczalnia)

Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. – Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013. – 95 stron. – ISBN 978-83-7834-256-4
Sygnatura: 37.091.2 PRO (wypożyczalnia)

Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. – Wydanie pierwsze. – Warszawa : PWN, 2023. – XII, [1], 524, [1] strona. – ISBN 978-83-01-23115-6 
Sygnatura: 37.015.3 PSY  (wypożyczalnia)

Riebisch, Roswitha
Diagnoza typów uczniów / Roswitha Riebisch, Hubert Luszczyński. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014. – 153 strony. – ISBN 978-83-7489-551-4
Sygnatura: 37.091.2 DIA (wypożyczalnia)

Skarbek, Karolina
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. Wydanie 3. poprawione. – Kraków : CEBP 24.12, 2017. – 187,[12] stron. – ISBN 978-83-64631-67-2
Sygnatura: 37.012 DIA (wypożyczalnia)

Skibska, Joanna
Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne w percepcji nauczycieli szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych / Joanna Skibska, Anna Borzęcka. – Kraków : Impuls , 2020. – 409 stron. – ISBN 978-83-8095-920-0  
Sygnatura: 37.091.12 KOM (wypożyczalnia)

Sosin, Irena
Dysgrafia : diagnoza i terapia : przewodnik terapeuty / Irena Sosin ; Instytut Kształcenia Podyplomowego. Centrum Diagnozy i Terapii "Eirene". – Piaseczno : Wydawnictwo Pani Figowca, 2023. – 199, [2] strony. – ISBN 978-83-963368-1-1 
Sygnatura: 37.011.2 SOS (wypożyczalnia)

Szczurek-Boruta, Alina
Zadania rozwojowe i edukacja szkolna młodzieży : stałość i zmienność / Alina Szczurek-Boruta. –  Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2019. – 191, [1] strona. – ISBN 978-83-8180-072-3 
Sygnatura: 37.013.42 SZC (wypożyczalnia)

Szkolak-Stępień, Anna
Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się / Anna Szkolak-Stępień. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. – 132, [3] strony. – ISBN 978-83-8084-033-1
Sygnatura: 373.3.04 SZK (wypożyczalnia)

Tanajewska, Alicja
Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole : karty pracy / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Dorota Kołodziejska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. – 122,[5] stron. – ISBN 978-83-7134-736-8
Sygnatura: 37.012 DIA  (wypożyczalnia)
 
Tanajewska, Alicja
Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole : program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Dorota Kołodziejska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. – 65, [2] strony. – ISBN 978-83-7134-737-5
Sygnatura: 37.012 DIA (czytelnia)

Tanajewska, Alicja
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : arkusz monitoringu rozwoju ucznia / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. – 155,[4] strony. – ISBN 978-83-7134-729-0
Sygnatura: 37.012 DIA  (czytelnia)

Tanajewska, Alicja
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. – 75, [2] strony. – ISBN 978-83-7134-731-3
Sygnatura: 13187 Pd (czytelnia)

Taraszkiewicz, Małgorzata
Zrozum mnie : rozwój dziecka w wieku od 5 do 10 lat : przewodnik dla rodziców i nauczycieli / Małgorzata Taraszkiewicz, Zuzanna Taraszkiewicz. – Warszawa ; Słupsk : Dobra Literatura, 2019. - 351, [1] strona. – 978-83-66473-00-3 
Sygnatura: 159.922 ZRO (wypożyczalnia)

Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / pod redakcją Jolanty Rybskiej-Klapy, Hanny Stępniewskiej-Gębik. – Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016. – 322, [1] strona. – ISBN 978-83-65148-37-7
Sygnatura: 376-056.26/.36 TEO  (wypożyczalnia)

Wójtowicz-Szefler, Małgorzata
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. – Warszawa : Difin, 2018. – 162 strony. – ISBN 978-83-8085-571-7
Sygnatura: 159.92 WÓJ (czytelnia), 159.92 WÓJ (wypożyczalnia)

Wysocka, Ewa
Diagnostyka pedagogiczna : nowe obszary i rozwiązania / Ewa Wysocka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. – 359 stron. –  ISBN 978-83-7587-909-4
Sygnatura: 37.012 WYS (czytelnia); 37.012 WYS (wypożyczalnia)

Zajdel, Krzysztof
Drogi do demoralizacji dzieci i młodzieży : uwarunkowania i diagnoza / Krzysztof Zajdel, Lidia Wawryk. – Wydanie I. – Kraków : Impuls, 2022. – 174 strony. – ISBN 978-83-8095-938-5 
Sygnatura: 376-058.53 DRO (wypożyczalnia)

Załęska, Sławomira
Badanie gotowości szkolnej : karty diagnostyczne / [autorka Sławomira Załęska ; ilustracje Elżbieta Śmietanka-Combik]. – Wydanie 2. zmienione. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. – 60 stron. – ISBN 978-83-262-2914-5
Sygnatura: 37.091.2 ZAŁ (wypożyczalnia)

Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia / praca zbiorowa pod redakcją Bolesława Niemierki i Marii Krystyny Szmigel ; Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. – Kraków : Grupa Tomami, 2019. – 480 stron. – ISBN 978-83-63873-74-5 
Sygnatura: 37.012 ZNA (wypożyczalnia)

Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w szkole : strategie radzenia sobie z lękiem, stresem i konfliktowymi sytuacjami / [zespół autorski: Agnieszka Domagała-Kręcioch, Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz, Iwona Karpińska, dr Adriana Kloskowska, Małgorzata Łoskot, Marta Nowakowska ; redaktorka prowadząca Weronika Zięciak]. – Poznań : Forum, copyright 2024. – 68 stron. – ISBN  978-83-260-5451-8 (zeszyt 1 i 2), 978-83-260-5453-2 (zeszyt 2) 
Sygnatura: 37.015.3 ZDR (wypożyczalnia)

Artykuły z czasopism prenumerowanych w Bibliotece - wybór z lat 2015-2025

Appelt, Karolina
Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Karolina Appelt  // Remedium. – 2017, nr 1, s. 1-5
Sygnatura: C-1012

Banaszak, Sławomir
Diagnoza : pojęcie, cechy diagnostyczne i zastosowania w badaniach edukacyjnych / Sławomir Banaszak // Studia Edukacyjne. – 2018, nr 47, s. [137]-146
Sygnatura: C-565

Bednarek, Dorota
Neuropsychologiczne mechanizmy dysleksji u osób głuchych : przegląd badań = Neuropsychological mechanisms of dyslexia in deaf individuals : an overview / Dorota Bednarek, Elżbieta Szeląg // Przegląd Psychologiczny. – 2017, T. 60, nr 3, s. 335-362
Sygnatura: C-169 

Goetz, Magdalena
Diagnoza i co dalej / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 47, s. 12
Sygnatura: C-1408

Goetz, Magdalena
Dobry start : jak pomóc? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 51/52, s. 20
Sygnatura: C-1408

Goetz, Magdalena
O potrzebie trafnej diagnozy traumy / Magdalena Goetz // Niebieska Linia. – 2017, nr 6, s. 1-2
Sygnatura: C-1026

Goetz, Magdalena
PTSD - rozpoznać i pokonać / Magdalena Goetz // Niebieska Linia. – 2017, nr 6, s. 3-6
Sygnatura: C-1026

Guguła, Katarzyna
Autyzm czy nie autyzm? o specyficznych trudnościach w rozwoju i funkcjonowaniu dzieci / z "Bliżej Przedszkola" rozmawiała Katarzyna Guguła // Bliżej Przedszkola. – 2025, nr 4, s. 10-14. 
Sygnatura: C-1034 

Konieczna, Monika
Diagnoza na potrzeby sądu / Monika Konieczna, Elżbieta Kuleszko // Niebieska Linia. – 2017, nr 4, s. 27-28
Sygnatura: C-1026

Kubala-Kulpińska, Aleksandra
Zaburzenia zachowania w ujęciu eksternalizacjnym i internalizacyjnym / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr [1] (85), s. 47-49
Sygnatura: C-1033

Kubala-Kulpińska, Aleksandra
Diagnoza podstawą działań, czyli o rozporządzeniu dotyczącym działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej podejmowanej w celu przeciwdziałania narkomanii / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr [4] (82), s. 52-54
Sygnatura: C-1495

Kubala-Kulpińska, Aleksandra
Diagnoza podstawą przeciwdziałania narkomanii / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr [5] (99), s. 59-62
Sygnatura: C-1033

Kubala-Kulpińska, Aleksandra
Oswoić przymusowy odruch - wsparcie ucznia z zaburzeniami tikowymi / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr [6], s. 60-64
Sygnatura: C-1033

Krzymowska, Ewelina
Profilaktyka, diagnoza i terapia a skuteczność kształcenia / Ewelina Krzymowska. // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 6-7
Sygnatura: C-1009

Lempa, Cezary
Monitorowanie osiągnięć uczniów / Cezary Lempa // Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. – 2019, nr 10, s. 27-33. 
Sygnatura: C-1008 

 Ławicka, Joanna
Osoba ze spektrum : terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka //  Głos Pedagogiczny. – 2018, nr [5] (99), s. 10-16
Sygnatura: C-1033

Łoskot, Małgorzata
Prawidłowa diagnoza ucznia / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 65, s. 46-49
Sygnatura: C-1033

Łoskot, Małgorzata
Przedszkolak zaniedbywany w środowisku rodzinnym / Małgorzata Łoskot // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 95, s. 57-60
Sygnatura: C-1494

Mądrowska, Wiesława
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka / Wiesława Mądrowska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – luty (2019), T. 99, s. 14-17. 
Sygnatura: C-1494

Mądrowska, Wiesława
Informacja o gotowości szkolnej dziecka - do końca kwietnia / Wiesława Mądrowska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – kwiecień (2019), T. 101, s. 18-19. 
Sygnatura: C-1494


Mądrowska, Wiesława
Wnioskowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej o pogłębioną diagnozę rozwoju dziecka / Wiesława Mądrowska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – marzec (2019), T. 100, s. 45-47.
Sygnatura: C-1494

Nowel, Ewa
Wartości jako przedmiot szkolnej diagnozy / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum : Zeszyty Kieleckie. – 2018/2019, nr 2, s. 106-109
Sygnatura: C-399a

Odowska-Szlachcic, Bożenna
Wczesna diagnoza zaburzeń SI : o istocie oddziaływań na zmysły dziecka / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozmawia Marta Kaczmarczyk // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, T. 79, luty, s. 10-14
Sygnatura: C-1494

Sierota, Agata
Perspektywy zmian w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Cz. 1 / Agata Sierota // Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. – 2019, nr 2, s. 8-9. 
Sygnatura: C-1012

Sierota, Agata
Perspektywy zmian w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Cz. 2 / Agata Sierota // Remedium : profilaktyka problemowa i promocja zdrowia psychicznego. – 2019, nr 7/8, s. 56-58. 
Sygnatura: C-1012

Soboń, Joanna
Uczeń z giełkotem : procedura diagnozowania / Joanna Soboń // Życie Szkoły : miesięcznik poświęcony organizacji wychowania i nauczania. – 2019, nr 1, s. 39-42. 
Sygnatura: C-20

Solewicz, Kinga
Współczesna szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych / Kinga Solewicz // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, R. 2, nr 2, s. 7-19
Sygnatura: C-269c

Wójcik, Magdalena
Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem - funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 104-115
Sygnatura: C- 258

Zając, Dorota
Uczeń z dysleksją - objawy, diagnoza, skuteczne metody pracy / Dorota Zając // Życie Szkoły. – 2025, nr 2, s. 3-8.
Sygnatura: C-20

Zielińska-Graf, Agnieszka
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od 3 do 6 lat / Agnieszka Zielińska-Graf // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 59, s. 61-62
Sygnatura: C-494

Więcej informacji : katalogi on-line (hasło przedmiotowe:  diagnoza pedagogiczna)